یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم
سرخط خبرها

علت افزایش قیمت دلار در روز‌های اخیر چیست؟ (۳۰ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۲۷۳۴
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
علت افزایش قیمت دلار در روز‌های اخیر چیست؟ (۳۰ بهمن ۱۴۰۲)
قیمت دلار طی دیروز و امروز (۲۹ و ۳۰ بهمن) در بازار ارز وارد کانال جدید قیمتی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در حدود ۱.۵ درصد رشد را تجربه کرد و به ۵۷ هزار و ۱۳۰ تومان رسیده است.

برخی از فعالان بازار، عامل مهم افزایش قیمت دلار را تغییر در تقاضا در بازار ارز می‌دانند؛ به طوری که صحبت از موج جدیدی از تقاضا در بازار ارز می‌شود. این در شرایطی است که تحلیلگران، کف قیمتی دلار را در بازار ارز در محدوده ۵۲ هزار تومان می‌دانند.

سید مصطفی موسوی، رییس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام با اشاره به نرخ واقعی دلار گفته است: با توجه به شرایط کنونی و نرخ تورم و نقدینگی، قیمت دلار هم باید فارغ از تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و به صورت عادی در حدود ۵۲ هزار تومان می‌بود.

با این وجود، سعید اشتیاقی، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران و چین اعتقاد دارد که ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان، محدوده مناسبی برای قیمت دلار است.

اما افزایش قیمت ارز در بازار دیروز در حالی رقم خورد که محمدرضا فرزین، رییس‌کل بانک مرکزی در همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران ۱۴۰۳ عنوان کرد: در حوزه تنظیم‌گری بازار، سال آینده عرضه طلا افزایش خواهد یافت؛ طلا مهم‌ترین جایگزین ارز است، ما نمی‌توانیم بدون اینکه وارد بازار طلا شویم، ارز را کنترل کنیم.

به گفته او، تلاش ما استفاده از ابزار‌های مختلف بازار محور در این مرکز مبادله خواهد بود. ما باید بتوانیم مرکزی داشته باشیم تا برای هدایت بازار و مردم آن‌ها بتوانند مرجع باشند.

رییس کل بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: در خصوص سیاست‌های ارزی، همچنان بانک مرکزی سیاست فعالانه حضور در بازار را ادامه خواهد داد. ما نمی‌توانیم به مدیریت بازار ارز و نرخ ارز بی توجه باشیم؛ به دلیل این‌که می‌تواند انتظارات تورمی را تشدید کند و با ایجاد اختلال در عرضه کالا‌های اساسی، عوارض رفاهی و اجتماعی ناگواری برجای گذارد.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->